Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Zamieszczone dalej 28
tematów daje duży wybór do pisania wypracowań. Kiedy student rozpoczyna pracę nad materiałami egzaminacyjnymi z lat poprzednich, może również wybrać tematy z tych materiałów. Musi on jednak uważać, żeby nie przekroczyć ustalonego limitu od 120 do 180 słów. W czasie przygotowywania wypracowań domowych student powinien pisać bez skrępowania i obaw. Zazwyczaj pierwsza myśl jest najlepsza, najbardziej poprawna, kiedy student zacznie zbyt dużo rozważać nad poprawnością zdania, często zmienia je na niekorzyść. Osiągnąwszy poziom Książki Piątej Metody Callana, student powinien dysponować już rozwiniętym instynktem, który podpowie mu co jest poprawne a co nie. Może on nie wiedzieć dlaczego coś jest poprawne a dlaczego nie, ale powinien już czuć to. Dzięki pisaniu wypracowań, student przekona się czy w istocie dysponuje już rozwiniętym instynktem w tej kwestii. Jak już wspominaliśmy, student ma 1,5 godziny na napisanie wypracowań, np. po 45 minut na jedno wypracowanie. W przypadku pracy domowej, powinien on starać się pisać wypracowania w jak najkrótszym czasie. Napisanie szybko dwóch wypracowań w ciągu 45 minut, jest lepszym ćwiczeniem, niż napisanie jednego bardzo dopracowanego tekstu. W czasie egzaminu, jednak należy wykorzystać cały czas, jeśli jest to niezbędne. Postępując zgodnie z podobną taktyką, nauczyciel powinien jedynie poprawić prace studentów bez dawania szczegółowych objaśnień błędów. Nie powinien on również omawiać wypracowań w klasie. Taka procedura jest stratą czasu, ponieważ niektórzy studenci robią takie błędy, jakich inni nigdy by nie zrobili. W czasie dyskutowania takich błędów reszta klasy nudzi się. Ten czas może być wykorzystany znacznie lepiej robiąc dodatkową powtórkę materiału z książek Metody. Student powinien po prostu zaakceptować poprawkę nauczyciela i starać się w przyszłości nie powtórzyć już tego błędu. Jeżeli popełnia on ten sam lub podobny błąd wielokrotnie, wówczas oczywiście powinien poprosić nauczyciela o wyjaśnienie, ale najlepiej po lekcji. Powolna i szczegółowa praca nie jest oczywiście złą taktyką w przypadku przedmiotów akademickich, ale nauka języka do poziomu egzaminu Cambridge First Certificate nie jest przedmiotem akademickim; jest raczej przedmiotem zręcznościowym. Wymaga prędkości i elastyczności. Tematy wypracowań 1) Dom, który chciałbyś mieć. 2) Dzień spędzony nad morzem, jeziorem albo rzeką. 3) Opisz jedno z najważniejszych wydarzeń w historii swojego kraju. 4) Dostałeś prezent od starego przyjaciela z zagranicy. Napisz list z podziękowaniem: powiedz w jaki sposób wykorzystasz prezent i co u ciebie słychać. 5) Problemy ruchu drogowego w nowoczesnych miastach. 6) Obecne trendy w modzie. 7) Urodziny. 8) Gazeta prosi czytelników, by napisali historie dziwnych wypadków, które im się zdarzyły. Napisz do redaktora jaki wypadek ci się przydarzył. 9) Napisz sprawozdanie o tym, co ci się zdarzyło, kiedy przyjechałeś do hotelu późno w nocy i okazało się, że ktoś mieszka w zarezerwowanym dla ciebie pokoju. 10) Jeśli mógłbyś wybrać, to w którym kraju chciałbyś żyć i dlaczego? 11) Napisz krótkie opowiadanie, zaczynając je od: „Ktoś zastukał w okno..." 12) Zaproś przyjaciela, by poszedł z tobą do teatru, gdzie twoja siostra gra główną rolę w sztuce i po przedstawieniu będzie okazja do spotkania z nią oraz z innymi aktorami i aktorkami. 13) Moje szkolne czasy. 14) Twoja wizja dobrze wykształconej osoby. 15) Co osiągnęła nauka, by uczynić nasze życie łatwiejszym i wygodniejszym. 16) Jesteś chory albo uległeś wypadkowi i nie możesz spotkać się z przyjacielem (nie ma telefonu), z którym byłeś umówiony. Napisz list wyjaśniający, dlaczego nie możesz się z nim spotkać i zaproś go (ją) do siebie. 17) Największy aktualny problem światowy. 18) Atrakcje turystyczne twojego kraju. 19) „Czy kiedyś byłbym w stanie uciec? To była myśl, która krążyła po mojej głowie." Opowiedz od czego musiałeś uciekać i jak tego dokonałeś. 20) Umówiłeś się na dwutygodniowe wakacje. Napisz list do przyjaciela zapraszając go (albo ją), żeby się przyłączył. Opowiedz mu (albo jej), jaki rodzaj wakacji zaplanowałeś. 21) Gdzie wolałbyś mieszkać: w mieście czy na wsi? - dlaczego? 22) Jak sobie wyobrażasz świat za 50 lat? 23) Jak myślisz, w jaki sposób świat staje się lepszym miejscem do życia, a w jaki gorszym? 24) Przyjaciel napisał do ciebie, prosząc o radę dotyczącą czegoś, co go (ją) martwi. Odpisz mu. 25) Opisz najdziwniejszą i najbardziej interesującą rzecz, jaka ci się kiedykolwiek zdarzyła albo najbardziej interesujące wydarzenie, którego byłeś świadkiem. 26) Jaką sławną osobę chciałbyś przyjąć w swoim domu i dlaczego? 27) Opisz swój zwykły dzień albo zwykły koniec tygodnia (sobota i niedziela). 28) Napisz list do przyjaciela wyjaśniający, dlaczego od kilku miesięcy nie odzywałeś się do niego (niej). STAGE 11 1080 LESSON 162 ADJUST TELEVISION SET SET aparat, dostosować, nastawić odbiornik telewizyjny odbiornik, nastawić DO YOU FIND THAT YOU ARE CONSTANTLY HAVING TO ADJUST YOUR TELEVISION SET, OR DO YOU ALWAYS HAVE A GOOD CLEAR PICTURE ? Yes, I find ... or ... No, I don't find ... BET zakład, założyć się HOW MUCH WOULD YOU BE WILLING TO BET ME THAT YOU COULD RUN FASTER THAN ME?/ I'd be willing to ... CALL FOR tu: zabrać, wstąpić po kogoś WHEN YOU GO OUT IN THE EVENING WITH A FRIEND, DOES YOUR FRIEND USUALLY CALL FOR YOU OR DO YOU CALL FOR YOUR FRIEND ? When I go out... AT PEACE w stanie harmonii AT WHAT TIME OF THE DAY DO YOU FEEL MOST AT PEACE WITH THE WORLD ?/ I feel most... 1081 CANCEL odwołać, unieważnić CALL OFF odwołać HOW DO YOU FEEL WHEN SOMEONE CANCELS AN APPOINTMENT
|
WÄ…tki
|