Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
rozmiarów przetworzonych dla ka¿dej dostarczonej Model ten jest sformalizowany, zakomunikowany, a us³ugi. Zarz¹dzanie kosztami zosta³o udoskonalone do nieformalne szkolenia s¹ ustanowione. Istnieje odpo-poziomu najlepszych praktyk, opartego na rezultatach wiedni poziom wiadomoci dotycz¹cej tego, ¿e koszty ci¹g³ego ulepszania i modelowania dojrza³oci z innych mog¹ byæ przypisane do us³ug informatycznych. Istnieje organizacji. Zewnêtrzni eksperci s¹ skutecznie wykorzy-zautomatyzowany system ksiêgowania kosztów, ale stywani, a porównania s¹ u¿ywane jako porady do uwaga jest skupiona raczej na us³ugach informatycznych zarz¹dzania kosztami. ni¿ na procesach biznesowych. 4 Zarz¹dzany i Mierzalny. (Zakresy) obowi¹zków i odpowiedzialnoci za zarz¹dzanie kosztem us³ug informatycznych s¹ zdefiniowane i w pe³ni zrozumiane na wszystkich poziomach oraz s¹ wspierane przez formalne szkolenia. Koszty bezporednie i porednie s¹ rozpoznane i zaraportowane, we w³aciwym czasie i w zautomatyzowany sposób, kierownictwu, w³acicielom 79 DS7Dostarczanie i Wspieranie Kszta³cenie i szkolenie u¿ytkowników COBIT Kontrola procesu IT Kszta³cenia i szkolenia u¿ytkowników z Kryteria Informacyjne Zasoby IT celem biznesowym zapewnienia, ¿e u¿ytkownicy skutecznie P skutecznoæ ü ludzie u¿ywaj¹ technologii oraz s¹ wiadomi ryzyka i odpowiedzialno-S wydajnoæ ci poufnoæ aplikacje zapewnia dostarczanie informacji dla biznesu, które odno-integralnoæ technologia sz¹ siê do wymaganych Kryteriów Informacyjnych i jest mierzone przez Kluczowe Wskaniki Celów dostêpnoæ urz¹dzenia zgodnoæ jest umo¿liwiona poprzez proces planowania strate- rzetelnoæ dane gicznego podejmowany w regularnych odstêpach czasu daj¹c podstawê do planów d³ugoterminowych; plany d³ugoterminowe powinny byæ okresowo przek³a- Kluczowe Wskaniki Celu dane na plany operacyjne, ustalaj¹c jasne i konkretne l Wymierna poprawa optymalizacji zasobów IT cele krótkoterminowe wykonanej przez pracowników w celu maksymalizacji wartoci biznesowej rozpatruje Krytyczne Czynniki Sukcesu, które l Wymierna poprawa wiadomoci pracowni- wp³ywaj¹ na okrelone Zasoby IT i s¹ mierzone ków dotycz¹cej wymagañ zachowañ przez Kluczowe Wskaniki Wydajnoci etycznych, zasad bezpieczeñstwa systemu oraz wykonywania obowi¹zków w sposób etyczny i bezpieczny l Wymierna poprawa praktyk bezpieczeñstwa, aby zapobiec szkodom spowodowanym uszkodzeniami wp³ywaj¹cymi na dostêpnoæ, poufnoæ i integralnoæ l Liczba zapytañ skierowanych do help desku zwi¹zanych ze szkoleniem lub odpowiedzi¹ na Krytyczne Czynniki Sukcesu pytania l Zwiêkszona satysfakcja u¿ytkownika z l Istnieje pe³ne kszta³cenie i program szkolenia skupione na wdro¿enia nowej technologii potrzebach poszczególnych osób i organizacji l Programy kszta³cenia i szkolenia s¹ wspierane przez bud¿ety, Kluczowe Wskaniki Wydajnoci zasoby, infrastrukturê i osoby szkol¹ce l Procent przeszkolonych pracowników l Szkolenie i kszta³cenie s¹ krytycznymi elementami cie¿ek l Wiek pracowników szkolonych zgodnie z kariery pracowników programem nauczania l Pracownicy i kierownicy rozpoznaj¹ i dokumentuj¹ potrzeby l Opónienie czasowe pomiêdzy rozpoznaniem szkoleñ potrzeb szkoleniowych a przeszkoleniem l Potrzebne szkolenia s¹ dostarczone we w³aciwy sposób l Liczba alternatywnych szkoleñ dostêpnych dla l Istnieje wsparcie kierownictwa wy¿szego szczebla zapewniaj¹ce, pracowników ze róde³ w³asnych lub ¿e pracownicy wykonuj¹ swoje obowi¹zki w sposób etyczny i zewnêtrznych bezpieczny l Procent pracowników przeszkolonych w wymaganiach dotycz¹cych zachowañ l Pracownicy s¹ szkoleni w praktykach bezpieczeñstwa systemu, etycznych aby zapobiec szkodom spowodowanym uszkodzeniami wp³ywal Liczba zidentyfikowanych naruszeñ etyki j¹cymi na dostêpnoæ, poufnoæ i integralnoæ pope³nionych przez pracowników l Polityka organizacji wymaga aby wszyscy pracownicy otrzymali l Procent pracowników przeszkolonych w podstawowe szkolenie obejmuj¹ce zachowania etyczne, praktyki praktykach dotycz¹cych bezpieczeñstwa dotycz¹ce bezpieczeñstwa systemu oraz pozwolenie na u¿ycie l Liczba zidentyfikowanych incydentów zasobów IT zwi¹zanych z bezpieczeñstwem odnosz¹cych siê do pracowników l Istnieje akceptacja kierownictwa, aby koszty szkolenia by³y l Zwiêkszona identyfikacja i dokumentacja inwestycjami w obni¿anie ogólnych kosztów zwi¹zanych z potrzeb szkoleniowych i dostarczonych we posiadaniem technologii w³aciwym czasie szkoleñ 80 WYTYCZNE ZARZ¥DZANIA DS7 DS7 Model Dojrza³oci etycznych oraz w zakresie podnoszenia poziomu Kontrola procesu IT Kszta³cenia i szkolenia u¿yt- wiadomoci i praktyk bezpieczeñstwa. Wiêkszoæ kowników z celem biznesowym zapewnienia, ¿e procesów szkolenia i kszta³cenia jest monitorowanych, u¿ytkownicy skutecznie u¿ywaj¹ technologii oraz s¹ ale nie wszystkie odchylenia prawdopodobnie s¹ wykryte przez kierownictwo. Analizy problemów wiadomi ryzyka i odpowiedzialnoci zwi¹zanych ze szkoleniami i kszta³ceniem s¹ przeprowa-0 Nieistniej¹cy. Nie ma ¿adnego programu szkolenia i dzane tylko okazjonalnie. kszta³cenia. Organizacja nie uzna³a istnienia kwestii 4 Zarz¹dzany i Mierzalny. Istnieje pe³ny program zwi¹zanej ze szkoleniami, któr¹ nale¿y jako uregulo-szkolenia i kszta³cenia, który jest skupiony na potrze-waæ i zagadnienia to nie jest komunikowane. bach poszczególnych osób i organizacji oraz przynosi 1 Pocz¹tkowy /Ad Hoc. Istnieje dowód na to, ¿e organi-mo¿liwe do zmierzenia rezultaty. Odpowiedzialnoci s¹ zacja uzna³a potrzebê opracowania programu szkolenia i jasne, a proces okrelania w³asnoci jest ustanowiony.
|
Wątki
|