tacy klakierzy dominują dzisiaj w przeważającej części najbardziej wpływowych mediów, wydają wyroki, klaszczą lub osądzają...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Polsko! Kiedyż wreszcie zrzucisz z siebie tę „plugawą skorupę" salonów warszawskich i krakowskich?!
Niemiecki dokument potwierdzający przynależność Karola Bardonia do
narodu niemieckiego. Zaznania volksduetscha i niemieckiego żandarma
K. Bardonia są preferowane przez Grossa jako rzekomo bardziej wiarygodne
od sprzecznych z nimi zeznań Polaków.
292
293
Fragment niepodpisanej relacji Menachema Finkelsztajna, jednej z głów­
Jedna z kilku niepodpisanych i sprzecznych ze sobą relacji Szmula Wa-
nych postaci, na tekstach której Gross oparł treść „Sąsiadów". Według tej relasersztajna, koronnego świadka Grossa. Wasersztajn twierdzi w niej fałszywie cji razem zamordowano w lipcu 1941 r. około 4 800 Żydów z Radziłowa, Jem.in., że spośród Żydów jedwabieńskich uratowały się tylko 3 osoby, chociaż dwabnego i okolic. Dane te jaskrawo kontrastują z oficjalnymi danymi sowiecdobrze wiedział, że tylko w jednym schronieniu u Wyrzykowskich uratowało kimi z 1940 r, podającymi, że w całym okręgu jedwabieńskim zamieszkiwało
się, włącznie z nim, 7 osób. Skąd pochodzi tego typu zafałszowanie? Kto maniok. 1400 Żydów.
pulował relacjami Wasersztajna?
294
295
Fragment tekstu J. T. Grossa publikowanego w 2000 r. w książce „The
Politics of Retribution". Gross skrajnie zafałszował wymowę książki dr. Z. Klukowskiego, sugerując na podstawie zniekształcenia jej treści, że „Współdziałanie z władzami niemieckimi jest już taką rutyną w lecie 1940 r. (...)."
Całkowicie przeczy temu zamieszczony poniżej fragment zapisu z dzienni­
Dowód fałszów wydanej w 1980 r. w Jerozolimie książki o Jedwabnem, na
ka Z. Klukowskiego z 1 września 1940 r. o postawie narodu polskiego.
którą powołuje się Gross.
W cytowanej wielokrotnie przez Grossa książce o Jedwabnem szereg autorów atakowało Żyda z Jedwabnego Israela (Józefa) Grondowskiego. Zarzucano mu, że rzekomo w lipcu 1941 r. ze strachu o swoje życie pospiesznie ochrzcił się i wkrótce potem z ogromną gorliwością tropił i wydawał Polakom
ukrywających się jeszcze Żydów. W rzeczywistości J. Grondowski przeszedł
na katolicyzm dopiero w 1945 roku—o czym świadczy powyższy zapis w Księdze parafialnej kościoła w Jedwabnem.
296
297
Tekst rezolucji opublikowanej 10 lipca 1946 r. w łódzkim organie PPR
— „Głos Robotniczy", rzekomo w imieniu robotników Łódzkiej Fabryki Nici.
Robotnicy łódzcy zaprotestowali strajkiem przeciw tak kłamliwej stalinowskiej rezolucji, opublikowanej w ich imieniu. Nie chcieli się zgodzić z pospiesznym wyrokowaniem o tym, kto był winny śmierci Żydów w czasie zajść kieleckich oraz z żądaniem uruchomienia sądów doraźnych wobec członków WiN-u, NSZ-u i żołnierzy Andersa. Gross uznał ten strajk za wyraz
„antysemityzmu".
W niektórych publikacjach Gross jest przedstawiany jako Polak wrażliwie
samobiczujący się za „polską zbrodnię". Twierdzeniom tym przeczy fakt, że
sam Gross jednoznacznie afirmował w przeszłości swą narodowość żydowską.
W maju 1990 r. był on sygnatariuszem deklaracji grupy żydowskich intelektualistów z 9 krajów — tzw. deklaracji z Yarnton — co do przyszłości Muzeum obozu Auschwitz-Birkenau. Powyżej początkowy fragment deklaracji z Yarnton i lista jej sygnatariuszy.
298
299
Biedne, zaszczute miasteczko z godnością wita gości.
Uliczki Jedwabnego.
Skwer na rynku w Jedwabnem.
300
301
W czasie II wojny światowej z rąk oprawców sowieckich, żydowskich i hitlerowskich zginęło wielu mieszkańców Jedwabnego.
O nich się jednak w Polsce
nie mówi, bo to... Polacy.
Poniższa macewa została
usunięta z miejsca tragedii. Na
jej miejscu stanie pomnik, któ­
W podobnej stodory „zmieni" historię.
le Niemcy spalili Żydów. Zginęli w niej
wówczas także Polacy.
Kościół parafialny
w Jedwabnem. Ówczesny proboszcz próbował
z narażeniem życia zapobiec tragedii. Uległ
jednak, gdy Niemcy zagrozili mu, że spłonie
razem z Żydami.
302
303
Nota o autorze
Jerzy Robert Nowak, historyk (profesor wyższej uczelni), publicysta,
autor ponad 20 książek i ponad siedmiuset artykułów. Od lat wyspecjalizował się w śmiałym podejmowaniu tematów najbardziej drażliwych. Ma ogromne zasługi w przełamywaniu tabu wokół problematyki żydowskiej.
Szczególnie duże zainteresowanie wzbudziły dwa jego cykle publicystyczne o stosunkach polsko-żydowskich: „Przemilczane świadectwa" (47 artykułów na łamach „Słowa — dziennika katolickiego") i „Za co Żydzi powinni przeprosić Polaków" (na łamach tygodnika „Nasza Polska").
Opublikował m.in. książkę o Powstaniu Węgierskim Węgry bliskie i nieznane, Historię literatury węgierskiej XX wieku, Myśli o Polsce i Polakach, dwutomowe Zagrożenia dla Polski i polskości, które stały się prawdziwym bestsellerem 1998 roku, pasjonujący Czarny Leksykon (demaskatorski obraz ludzi z „elit" — bestseller roku 1999), Kościół a Rewolucja Francuska — ukazującą rewolucję w prawdziwym świetle oraz Walkę z Ko­
ściołem wczoraj i dziś niezwykle interesującą retrospekcję dziejów walki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.