Samoleczenie wymaga równie¿ wielu œrodków ostro¿noœci, których przestrzeganie ma ogromne znaczenie...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Twoja podœwiadomoœæ zna przyczyny twego stanu, ty chcesz je poznaæ. Dysponuje ona wszystkimi doœwiadczeniami i wiadomoœciami, które zgromadzi³a twoja pamiêæ, bêdzie wiêc nieustannie próbowa³a ciebie ochraniaæ. Przewa¿nie chodzi o le¿¹ce u podstaw takiego symptomu prze¿ycie, doœwiadczenie takie przera¿aj¹ce, ¿e zosta³o zepchniête niezwykle g³êboko, gdy¿ jego nag³e wspomnienie mog³oby okazaæ siê nie do zniesienia. S¹ to rzadkie przypadki, jakkolwiek mo¿liwe. Gdyby by³o inaczej, ka¿de takie wspomnienie by³oby niebezpieczne. Najprawdopodobniej twoja podœwiadomoœæ, broni¹c ciê, nie ujawnia³aby przykrych wspomnieñ. Mo¿esz jednak uchroniæ siê przed ka¿dym niebezpieczeñstwem tego rodzaju, zadaj¹c wczeœniej podœwiadomoœci pytanie: "Czy mogê poznaæ powody mojego stanu, nie doznaj¹c ¿adnego uszczerbku?" Jeœli odpowiedŸ bêdzie brzmia³a "tak", nie musisz siê niczego obawiaæ. Gdy jednak dostaniesz odpowiedŸ "nie", spróbuj postawiæ bardziej dok³adne pytanie: "Czy oprócz wspomnienia, którego nie mogê poznaæ, s¹ te¿ inne, które móg³bym poznaæ?" Jeœli twój stan ma jeszcze inne przyczyny, nie jest wykluczone, ¿e poznasz je, z wyj¹tkiem tej jednej.
Nastêpny œrodek ostro¿noœci polega równie¿ na zadawaniu dok³adnych pytañ podœwiadomoœci, zanim przejdziesz do ogl¹du wczeœniejszych wydarzeñ. Zadaj wiêc pytanie: "Czy mogê bezpiecznie wróciæ do tamtej chwili i przypomnieæ sobie, bez ¿adnej szkody, to, co siê wówczas sta³o?" Jeœli by³o to jakieœ wstrz¹saj¹ce zdarzenie, prawdopodobnie nie bêdziesz móg³ go poznaæ. Jest to œrodek bezpieczeñstwa, który chroni ciê przed ka¿dym mo¿liwym niebezpieczeñstwem.
Znasz ju¿ kilka technik, które nale¿y zastosowaæ w trakcie samoleczenia. Zanim jednak rozpoczniesz samoleczenie, powinieneœ przyswoiæ sobie kilka umiejêtnoœci. Najpierw naucz siê prawid³owo odpoczywaæ. Jeœli oprócz tego poznasz autohipnozê, bêdziesz móg³ du¿o szybciej zrobiæ postêpy, choæ jej opanowanie nie jest konieczne. Wiesz ju¿, jak reagujesz na emocjonalne trudnoœci, znasz tak¿e siedem czynników, które wywo³uj¹ choroby psychosomatyczne i inne cierpienia. Ich znajomoœæ daje ci wiêc siedem sposobów, które pomog¹ osi¹gn¹æ sukces. Zanim zaczniesz samoleczenie, powinieneœ ponownie przeczytaæ rozdzia³ o sugestii i przyczynach chorób.Powtórzenie siedmiu najczêstszych przyczyn zaburzeñ emocjonalnych
¯eby u³atwiæ ci pracê, jeszcze raz powtarzam, o jakie czynniki chodzi: 1) konflikt wewnêtrzny, 2) motywy, 3) sugestie przymusowe, 4) mowa cia³a, 5) identyfikacja, 6) wymierzanie sobie kary, 7) wczeœniejsze prze¿ycia. Teraz musisz siê dowiedzieæ, które z nich odgrywaj¹ najwiêksz¹ rolê w twoim przypadku. Pozosta³e mo¿esz wykluczyæ.
Zapytaj swoj¹ podœwiadomoœæ: "Czy mój stan ma jak¹œ konkretn¹ przyczynê?" (nazwij ten stan lub objaw). Jeœli ju¿ wiesz, o jaki czynnik chodzi, zapytaj nastêpnie: "Czy jest to mój sposób ucieczki?", "Czy szukam wspó³czucia i chcê zwróciæ na siebie uwagê?", "Czy przeszkadza mi to w jakimœ dzia³aniu?" Z tych informacji sam musisz wywnioskowaæ, jakie dalsze pytania postawiæ podœwiadomoœci. Konflikt wewnêtrzny mo¿e byæ bardzo powierzchowny, rozpoznasz go wiêc szybko. Jeœli tkwi g³êboko w podœwiadomoœci, mo¿e pojawiæ siê wewnêtrzny sprzeciw i nie bêdziesz móg³ bez pozwolenia podœwiadomoœci stwierdziæ, jaka jest jego przyczyna. Konflikty wewnêtrzne maj¹ bardzo wiele przyczyn. Najczêstsze z nich dotycz¹ spraw p³ci.
Kiedy zorientujesz siê, ¿e sugestie dzia³aj¹ na ciebie, postaraj siê ustaliæ czas i miejsce ich powstania. Nastêpnie dowiedz siê, czy ktoœ mia³ z tym coœ wspólnego, a jeœli tak, to kim by³a ta osoba. Spytaj, o jaki rodzaj prze¿ycia chodzi. Czy przestraszy³eœ siê? Czy mia³o to coœ wspólnego z operacj¹ lub chorob¹? Czy zdarzy³o siê to w domu czy poza domem? W szkole, u przyjació³, u lekarza? Dziêki tej metodzie mo¿esz rozpoznaæ ka¿de wczeœniejsze wydarzenie, tak¿e o charakterze traumatycznym.
Jeœli przyczyn¹ twojego stanu albo objawu, jaki mu towarzyszy, jest identyfikacja, pierwsze pytanie powinno brzmieæ: "Czy przyczyn¹ mojego stanu jest chêæ identyfikacji? Czy staram siê byæ kimœ innym?" Jeœli odpowiedŸ brzmi "tak", to spytaj, z kim i dlaczego.
Jeœli masz do czynienia z dzia³aniem mowy cia³a, zapytaj najpierw: "Czy ta dolegliwoœæ jest spowodowana jak¹œ myœl¹, która pochodzi z mojej podœwiadomoœci i w³aœnie tak siê objawia?" W zale¿noœci od rodzaju dolegliwoœci mo¿na stawiaæ np. takie pytania: "Czy mój ból g³owy ma okreœlon¹ przyczynê?" Mo¿e siê zdarzyæ, ¿e powsta³ on w wyniku chêci wymierzenia sobie kary, co nietrudno stwierdziæ. Formu³uj wiêc swoje pytania tak, ¿ebyœ dok³adnie dowiedzia³ siê, jaka jest przyczyna twojej choroby. Du¿¹ rolê odgrywaj¹ równie¿ wczeœniejsze wydarzenia, które musz¹ zostaæ rozpoznane. Ta metoda jest na tyle ogólna, ¿e za jej pomoc¹ odkryjesz w³aœciwie ka¿d¹ przyczynê. Pamiêtaj jednak, ¿e twoja œwiadomoœæ musi najpierw przetrawiæ zdobyt¹ wiedzê, co jeszcze wcale nie za³atwia sprawy. Teraz musisz skorygowaæ pogl¹dy podœwiadomoœci trzeba j¹ nastawiæ na to, ¿e objaw ust¹pi. Pomocne s¹ w tym sugestie. Zrozumienie sytuacji u³atwi duchowy proces "trawienia".
Czêsto trzeba pozbyæ siê sugestii, które rozwinê³a twoja podœwiadomoœæ. Musisz, niezale¿ne od twojej œwiadomoœci, poddaæ siê dehipnotyzacji. Podczas omawiania ró¿nych dolegliwoœci dowiesz siê o rozmaitych chorobach i historii ich powstania.
Interpretowanie snów daje równie¿ mo¿liwoœæ zrozumienia wewnêtrznych konfliktów i innych zaburzeñ naszego ¿ycia uczuciowego. Jeœli nie znamy struktury snów i ich symboliki, trudno jest stwierdziæ, jaka jest rola okreœlonego snu. Czasem wydaje nam siê, ¿e dany sen nie ma dla nas ¿adnego znaczenia. Tymczasem podœwiadomoœæ wie, dlaczego œniliœmy w ten sposób, zna ca³¹ oniryczn¹ symbolikê, poniewa¿ to ona j¹ stworzy³a.
WÄ…tki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak ciÄ™ zÅ‚apiÄ…, to znaczy, że oszukiwaÅ‚eÅ›. Jak nie, to znaczy, że posÅ‚użyÅ‚eÅ› siÄ™ odpowiedniÄ… taktykÄ….