Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Zamontowanie: 1 – użyć sznurka lub podobne- go przedmiotu jako pomocy przy nawlekaniu. 2 – zatrzask 3 – tulejka uszczelniająca 4 – śruba specjalna do blachy 5 – dźwignia uruchamiająca Cięgno zawieszone. 1 55–8 6 – nakrętka rozprężna 7 – zamek pokrywy Cięgno zahaczone. 1 Wymontowanie i zamonto- 1 wanie, patrz ⇒ strona 55-10. 55–9 Wymontowanie i zamontowanie zamka pokrywy przedziału silnikowego – wymontować zderzak, patrz ⇒ strona 63-1; 5 – wykręcić śruby 1 i 2; – wyjąć króciec zamykający 3 ze wspornika po- przecznego pasa nadwozia; – wykręcić śruby 4; – pociągnąć nieznacznie do przodu zamek 5 po- krywy. Za pomocą wkrętaka odczepić cięgno 6 od zamka; – rozłączyć połączenie wtykowe mikrowyłącznika. Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności. – regulacja: wewnątrz nadwymiarowych otworów; – wymiary szczelin, patrz ⇒ instrukcja napraw „Naprawa nadwozia” (Karosserie-Instandsetzung), grupa napraw 00, wymiary szczelin nadwozia, przód nadwozia. 55–10 Tylna pokrywa Narzędzia Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia warsz- tatowe, urządzenia sprawdzające i pomiarowe oraz środki pomocnicze Szczypce do podważania nakrętek zaślepio- 1 nych V.A.G 1765 B 55–11 Wymontowanie sprężyny gazowej – podeprzeć tylną pokrywę; 5 – podnieść wkrętakiem pałąk zabezpieczający 5 i wyjąć sprężynę gazową z kulistego czopu 4. Wskazówka Przy ponownym użyciu sprężyny gazowej nie pod- ważać całkowicie pałąka zabezpieczającego 5 z pa- newki kulistej, aby go nie uszkodzić. 1 – specjalny czop kulisty, moment dokręcania 22 Nm 2 – pałąk zabezpieczający 3 – sprężyna gazowa 4 – śruba z łbem sześciokątnym, moment dokręcania 10 Nm 5 – wspornik łożyska 6 – tarcza uszczelniająca 55–12 Odgazowanie sprężyny gazowej 5 – zamocować sprężynę gazową w imadle w obrę- bie oznaczonym x = 50 mm. Uwaga! Sprężynę należy mocować tylko w podanym ob- rębie. Zamocowanie w innych miejscach grozi wypadkiem. – przepiłować cylinder sprężyny gazowej w jednej trzeciej długości całkowitej, mierząc od krawędzi osłony po stronie tłoczyska. Wskazówki Podczas piłowania używać okularów ochron- 1 nych. Miejsce piłowania nakryć szmatką. 1 Olej i szmatki wyrzucać do odpowiednich pojem- 1 ników na odpady. 55–13 Regulacja pokrywy 5 1 – tulejka gwintowa (z lewym gwintem), 2 – podkładka dystansowa, 3 – kołki rozprężne z rowkiem do demontażu, 4 – występy ustalające pozycję podstawową, 5 – zagłębienie na występy, 6 – suwak blokujący, 7 – śruba zaciskowa, 8 – zderzak gumowy. – wyjąć wąskim wkrętakiem kołek rozporowy z rowka montażowego i wyjąć zderzak regula- cyjny z pokrywy; – zdjąć zderzak gumowy i odkręcić śrubę zaci- skową (gniazdo sześciokątne 3 mm), aż do kra- wędzi suwaka; 5 – ustawić tulejkę gwintowaną 3 (gwint lewy) w od- ległości 3 mm. Sprawdzić odległość, na przy- kład kluczem do gniazd sześciokątnych 2. Po- nownie zamontować zderzak gumowy. Wskazówka W nowym położeniu zderzak gumowy znajduje się już w odległości 3 mm. Podkładka dystansowa 1 leży przy tulejce gwintowanej 3. 55–14 5 – wyciągnąć suwak i ponownie wcisnąć tak da- leko, aż występy ustalające 2 zablokują się w zagłębieniu. Odległość między obudową a zderzakiem gumo- wym b = 10 mm. – włożyć zderzak regulacyjny i wcisnąć kołki roz- porowe; – nacisnąć pokrywę na drugi stopień zamka; – ponownie otworzyć pokrywę; 5 – dokręcić śrubę zaciskową 1 momentem 2 Nm (klucz dynamometryczny V.A.G 1624). 55–15 Wymontowanie i zamontowanie zamka pokrywy 1 – nakrętka zaślepiona Wyciągnąć za pomocą 1 szczypiec do nakrętek V.A.G 1765 B. Obecnie zmieniony gwint z 1 5 mm na 6 mm. 2 – klamra zabezpieczająca 3 – klamka Wymontowanie: 1 – odczepić tapicerkę pokrywy (klamka przymocowana jest za pomocą śruby z łbem krzyżowym); – odczepić drążek cięgna 9, klamrę zabezpieczającą 2 i wyjąć obudowę cylinderka zamka z klamki 3; – rozłączyć połączenie wtyko- we oświetlenia bagażnika i w razie potrzeby odczepić drążek uruchamiający cen- tralnego zamka; – wykręcić śruby 8 i wyjąć klamkę z pokrywy. 55–16 4 – blacha zamykająca 5 – śruba soczewkowa Moment dokręcania 20 Nm 1 6 – śruba soczewkowa Moment dokręcania 20 Nm 1 7 – zamek Zamontowanie – tylko przy 1 zablokowanym zatrzasku. 8 – śruba Moment dokręcania 4 Nm 1 9 – drążek cięgna 10 – obudowa cylinderka zamka Wymontowanie: 1 – odczepić tapicerkę pokry- wy (klamka przymocowa- na jest za pomocą śruby z łbem krzyżowym); – odczepić drążek cięgna 9, podważyć klamrę zabez-
|
Wątki
|