przedziału silnikowego...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.

Zamontowanie:
1
– użyć sznurka lub podobne-
go przedmiotu jako pomocy
przy nawlekaniu.
2 – zatrzask
3 – tulejka uszczelniająca
4 – śruba specjalna do blachy
5 – dźwignia uruchamiająca
Cięgno zawieszone.
1
55–8
6 – nakrętka rozprężna
7 – zamek pokrywy
Cięgno zahaczone.
1
Wymontowanie i zamonto-
1
wanie, patrz ⇒ strona 55-10.
55–9
Wymontowanie i zamontowanie zamka
pokrywy przedziału silnikowego
– wymontować zderzak, patrz ⇒ strona 63-1;
5
– wykręcić śruby 1 i 2;
– wyjąć króciec zamykający 3 ze wspornika po-
przecznego pasa nadwozia;
– wykręcić śruby 4;
– pociągnąć nieznacznie do przodu zamek 5 po-
krywy. Za pomocą wkrętaka odczepić cięgno 6
od zamka;
– rozłączyć połączenie wtykowe mikrowyłącznika.
Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności.
– regulacja: wewnątrz nadwymiarowych otworów;
– wymiary szczelin,
patrz ⇒ instrukcja napraw „Naprawa nadwozia”
(Karosserie-Instandsetzung), grupa napraw 00,
wymiary szczelin nadwozia, przód nadwozia.
55–10
Tylna pokrywa
Narzędzia
Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia warsz-
tatowe, urządzenia sprawdzające i pomiarowe
oraz środki pomocnicze
Szczypce do podważania nakrętek zaślepio-
1
nych V.A.G 1765 B
55–11
Wymontowanie sprężyny gazowej
– podeprzeć tylną pokrywę;
5
– podnieść wkrętakiem pałąk zabezpieczający 5
i wyjąć sprężynę gazową z kulistego czopu 4.
Wskazówka
Przy ponownym użyciu sprężyny gazowej nie pod-
ważać całkowicie pałąka zabezpieczającego 5 z pa-
newki kulistej, aby go nie uszkodzić.
1 – specjalny czop kulisty,
moment dokręcania 22 Nm
2 – pałąk zabezpieczający
3 – sprężyna gazowa
4 – śruba z łbem sześciokątnym,
moment dokręcania 10 Nm
5 – wspornik łożyska
6 – tarcza uszczelniająca
55–12
Odgazowanie sprężyny gazowej
5
– zamocować sprężynę gazową w imadle w obrę-
bie oznaczonym x = 50 mm.
Uwaga!
Sprężynę należy mocować tylko w podanym ob-
rębie. Zamocowanie w innych miejscach grozi
wypadkiem.
– przepiłować cylinder sprężyny gazowej w jednej
trzeciej długości całkowitej, mierząc od krawędzi
osłony po stronie tłoczyska.
Wskazówki
Podczas piłowania używać okularów ochron-
1
nych.
Miejsce piłowania nakryć szmatką.
1
Olej i szmatki wyrzucać do odpowiednich pojem-
1
ników na odpady.
55–13
Regulacja pokrywy
5
1 – tulejka gwintowa (z lewym gwintem),
2 – podkładka dystansowa,
3 – kołki rozprężne z rowkiem do demontażu,
4 – występy ustalające pozycję podstawową,
5 – zagłębienie na występy,
6 – suwak blokujący,
7 – śruba zaciskowa,
8 – zderzak gumowy.
– wyjąć wąskim wkrętakiem kołek rozporowy z
rowka montażowego i wyjąć zderzak regula-
cyjny z pokrywy;
– zdjąć zderzak gumowy i odkręcić śrubę zaci-
skową (gniazdo sześciokątne 3 mm), aż do kra-
wędzi suwaka;
5
– ustawić tulejkę gwintowaną 3 (gwint lewy) w od-
ległości 3 mm. Sprawdzić odległość, na przy-
kład kluczem do gniazd sześciokątnych 2. Po-
nownie zamontować zderzak gumowy.
Wskazówka
W nowym położeniu zderzak gumowy znajduje się
już w odległości 3 mm. Podkładka dystansowa 1
leży przy tulejce gwintowanej 3.
55–14
5
– wyciągnąć suwak i ponownie wcisnąć tak da-
leko, aż występy ustalające 2 zablokują się w
zagłębieniu.
Odległość między obudową a zderzakiem gumo-
wym b = 10 mm.
– włożyć zderzak regulacyjny i wcisnąć kołki roz-
porowe;
– nacisnąć pokrywę na drugi stopień zamka;
– ponownie otworzyć pokrywę;
5
– dokręcić śrubę zaciskową 1 momentem 2 Nm
(klucz dynamometryczny V.A.G 1624).
55–15
Wymontowanie i zamontowanie
zamka pokrywy
1 – nakrętka zaślepiona
Wyciągnąć
za
pomocą
1
szczypiec do nakrętek V.A.G
1765 B.
Obecnie zmieniony gwint z
1
5 mm na 6 mm.
2 – klamra zabezpieczająca
3 – klamka
Wymontowanie:
1
– odczepić tapicerkę pokrywy
(klamka przymocowana jest
za pomocą śruby z łbem
krzyżowym);
– odczepić drążek cięgna 9,
klamrę zabezpieczającą 2
i wyjąć obudowę cylinderka
zamka z klamki 3;
– rozłączyć połączenie wtyko-
we oświetlenia bagażnika i
w razie potrzeby odczepić
drążek uruchamiający cen-
tralnego zamka;
– wykręcić śruby 8 i wyjąć
klamkę z pokrywy.
55–16
4 – blacha zamykająca
5 – śruba soczewkowa
Moment dokręcania 20 Nm
1
6 – śruba soczewkowa
Moment dokręcania 20 Nm
1
7 – zamek
Zamontowanie – tylko przy
1
zablokowanym zatrzasku.
8 – śruba
Moment dokręcania 4 Nm
1
9 – drążek cięgna
10 – obudowa cylinderka zamka
Wymontowanie:
1
– odczepić tapicerkę pokry-
wy (klamka przymocowa-
na jest za pomocą śruby
z łbem krzyżowym);
– odczepić drążek cięgna 9,
podważyć klamrę zabez-
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.