Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Zakres szczegółowych sprawdzeń należy wykonywać wg wytycznych zawartych w części III.
Nie ogranicza się możliwości wykonania dodatkowych prób i sprawdzeń, pod warunkiem uprzednio pełnego zrealizowania sprawdzeń zawartych w w/w części – stosownie do rodzaju urządzeń. 7. Z uwagi na ich specyfikę oraz konstrukcyjną i funkcjonalną autonomiczność urządzeń automatyki rozrządu na górce stacji rozrządowej, zakres sprawdzeń i badań po zaistniałym wypadku określono w zależności od miejsca, w którym wystąpił wypadek tj. w strefie górki i zwrotnic podziałowych oraz w strefie torów kierunkowych wraz z hamulcami docelowymi. 5 ROZDZIAŁ II ZASADY PROWADZENIA BADAŃ I SPRAWDZAŃ § 2. Ogólne wytyczne 1. Badania i sprawdzenia urządzeń srk należy prowadzić w oparciu o zawarty w § 3 zestaw pytań. 2. Dla typowych, wymienionych w § 4 rodzajów wypadków, należy na podstawie sprawdzeń i badań udzielić odpowiedzi na postawione w § 3 pytania. 3. Dla pozostałych rodzajów wypadków zestaw pytań wybiera komisja powypadkowa z przed- stawionej w § 3 listy - biorąc pod uwagę okoliczności wypadku. 4. Komisja powypadkowa zobowiązana jest do rozszerzenia zestawu pytań przedstawionego w § 3, jeżeli okoliczności wypadku lub wstępne wyniki badań wskazują na potrzebę dodatkowych badań i sprawdzeń. 5. W celu opracowania odpowiedzi na postawione pytania komisja powypadkowa wykonuje: 1) czynności standardowe zawarte w Części II, właściwe dla typu urządzeń srk, 2) próby, badania i sprawdzenia własne lub wspólne z producentem urządzeń, 3) powołuje zespół specjalistów do wykonania prób szczegółowych (specjalistycznych). 6. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek sprawdzań lub prób funkcjonalnych działania urządzeń należy dokładnie opisać zastany przez członków komisji stan urządzeń – zaleca się dokonanie rejestracji stanu wykorzystując do tego sprzęt foto i video. Należy również odnotować te zdarzenia eksploatacyjne (ruch taboru) zaistniałe po wypadku oraz dokonane zmiany stanu urzą- dzeń, które mogły mieć wpływ na zamazanie stanu istniejącego w chwili wypadku i bezpo- średnio po nim. 7. Komisja powypadkowa, stosownie do okoliczności wypadku oraz w zależności od systemu urządzeń, powinna określić taką kolejność czynności, sprawdzań stanu i badań urządzeń, aby uniknąć przypadkowego zatarcia informacji lub stanów elementów urządzeń, istotnych dla ustalenia przyczyn wypadku. 8. W urządzeniach srk wyposażonych w komputerową rejestrację zdarzeń oraz foniczną rejestrację rozmów związanych z prowadzeniem ruchu pociągów, należy zabezpieczyć ich rejestr, aby zdarzenia i rozmowy mające miejsce przed wypadkiem i bezpośrednio po nim nie uległy zama-zaniu. 9. Pomiary wartości elektrycznych należy dokonać przy pomocy uwierzytelnionych mierników. Numery fabryczne przyrządów muszą być umieszczone w protokóle z badań. § 3. Lista pytań dotycząca badań i sprawdzeń 1. Czy są sprawne urządzenia SHP, przy co najmniej dwóch sygnalizatorach przed miejscem wypadku i czy parametry elektryczne i montażowe elektromagnesu torowego mieszczą się w nor-mie? 2. Z jakiej odległości widoczny jest: 6 1) sygnał "Stój" i inne sygnały na semaforze, za którym doszło do wypadku i na sygnalizatorze poprzednim, 2) sygnał OSP l na tarczy ostrzegawczej przejazdowej, odnoszącej się do przejazdu, na którym nastąpił wypadek. Dla w/w przypadków, jaka jest wartość napięcia zasilającego obwód świateł i jakie jest napięcie na żarówce (żarówkach). 3. Czy jest i jak przedstawia się w obrazach sygnałów uzależnienie pomiędzy dwoma kolejnymi sygnalizatorami przed miejscem wypadku? 4. Jaki sygnał wyświetla się na sygnalizatorze poprzednim, jeżeli na semaforze bezpośrednio poprzedzającym miejsce wypadku podawany jest sygnał "STÓJ" i sygnał zastępczy? 5. Czy jest możliwe podanie (wyświetlenie) sygnału zezwalającego na semaforze, jeśli w drodze przebiegu osłanianej sprawdzanym semaforem znajduje się zajęty odcinek toru lub odstęp blokowy? Badanie należy przeprowadzić przy ustawieniu taboru w miejscu, w którym stał tabor przed wypadkiem lub poprzez symulowanie zwarcia toków przez tabor, w sposób określony dla badania czułości bocznikowania, w miejscu, w którym doszło do wypadku. 6. Czy na semaforze wjazdowym mógł być podany ponownie sygnał zezwalający w czasie, gdy pociąg znajdował się przed tarczą ostrzegawczą (ostatnim semaforem sbl)? Jaki jest stan (poło- żenie) urządzeń utwierdzenia przebiegu, czy zwalniacz (przycisk zwolnienia) przebiegu jest zaplombowany, czy nie ma śladów wskazujących na zwolnienie przebiegu bez zdejmowania plomby z urządzenia zwalniającego lub bez zarejestrowania tego faktu w inny sposób? Jaki jest stan urządzeń blokady liniowej? 7. Czy stan (położenie elementów) blokady liniowej pozwala na wyświetlenie sygnału zezwalają- cego, jeśli odstęp jest zajęty przez pociąg lub, czy stan blokady liniowej (a na stacji dodatkowo stan urządzeń biorących udział w przebiegu, w drodze którego nastąpił wypadek) wskazuje na fakt podawania sygnału zezwalającego dla danego pociągu?
|
Wątki
|