4~8lit

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
3. O ~ d 1 n e p o j g o 1 e i p r s e d m i o t p sd a s o s i k i o p i e k n o z e
Z oaloka:taitu podjgtpoh w tsj pracy ro:wa*a - zwvaszcza nad poj:eiom op3,oki~ w~wania przsz opiokg i wyrohowwuia opiela~e9ce~o eras relae ja~. rigdss~r opieic; a wyehowanies w~rsriica,
*s ts trsp dzied:inp pratipki atanowi~ :~cznie (a przynajrniaj mo,~ i powimtsp atanowi $asadniczp pa~zedmiet ~jaimia.~oof je taorii - pod~osiki opisk~o$e j. Sam - tak czgato d*3. u*pwanp, a niersadke, jak meslimp sig przeiwna, naduywaug'- taro~in
. "pedwdediloa opiekucza" nie jeat b.pnajonisj przyporzeydtavsnp tym taex~ia~a arbitra~lni.s (ohooia~i so*na te*~ uwals~3aj~,o sig ed jese obe,i~,*e isto~rpretsopjapoh, r~azva je pe proatu tae~rt; dziaZa7.n~etoi opiskmdezo-wrohorawczej~~ inh - jak to an~oruje pro.erar atndisv - "tseretpczns poctstnwp praop opiek~3cza-wyohowawczoj"18~, ez)r wrea$oie poprzesta na okrodloniu stano~opa tytu niuie~o~soj praop). U~aaada~.aj~ to - najo~dlniej mwi~,o - ohsrakter i ebisktp~sse wym~a~aal.a edpowiada j4opoh im dzisdzi~s. oram ~postulatp ioh po~nmaia ~. doskonalonia. Nie nlega bowieia w;tpli~boi, ~to s op3oir~ migds~ludzkr~ w3,e~*4 aig na jczgloie j asprictp wyohowawcze, a $ szeroko pojgtpo wpohowani.em .. opisicaczs, *e wpohowanie pr~sez opielcg deko3nn je sig na ~sunoie opieki. i poprzez ni~, a wszslkie oo3liw powi~,zania migdzp opiel~c~, a wyohawanien a~ na~jczgoiej ~asbgdne, znsaz;oe lub kox~yatne ze wzlgdu rra funkoje apeiniano przez obie te dziodzinp.
T'y~a podstawowyrm xla~oiwaoiom praktpki opiekmboxo-w~ehowawczej adpawiada psdaeoeika oplekucza jako nauka, ttra'opiauje ~~, wr~afnia i forrniaje ogblsae dprektpwg posttpowan3,a. Mo*na wigo okrebli jg jake naukg o funkojaoh, zadaniaoh".zaawdaoh~ forrsoh 3 setodaoh opieki (przede wazpatkio nad dzie~i i etodzie*~), wyohowanin przcz opieicg i wrohowaniu opiokudrczpr. Inaczej eona powiodzis, *e w tpis znaczen8.u pedagogika oplekeacza jeat teor3~ opieki, wyohowania przez-opiekg i wpohovanfa opiekwlicze6o .
Nie jest to zatem - podtc~relmy ra.z jeazczs - jaka. radz~oa aig anbdpaopplina pedaeogitci apoi,eczne j ~ nauica pedag~ogiczna za jruj~oa sig tplke "pewnrE grntpe~ dzieoi i modzie*p"~9, czp te
. zbyt szeroka i bli*sj nieapreopzowana super dpaopplina "podra
Y''" .
~~9
nio:a" . W ,prspjg~tyr tu :naosesin ~ ona bonien dob v~ra~ni.e okrs6lane niejaoe vrd innpoh dpaopplin hnnaniatpo~peh, w~s.os.ne px~zez poeiadajy,oe e~ edrbnef~ epsoptiesne rsd$aje praktpki - epiekg rid:pindaic4, vryoho~anie p~es$ opiet i vrpohovanie opiekucze. Ioh oharalher apravia, ds dpaoppiina ta ebeJa~e asereir~ i zrb~tnioowan;, a :ara~~ epeepfia~ klae~ :~aviek, oe pa~owad$i do ietstapoh i oharaktorpatpe~eh dla nie~ nastppstn.
Jedny' z nioh jeet to, 9~e pedsse6ika opiekuoea tplke w osoi nieoi ai r $atrerie nant oile peda~icznpeh, a riano~rioie n ranioeoh wiedap e ~ohonanin prses opiek~p i wyohonastin epiekntlo~, bpd~,oyn :waler~ewan~ ~teLeiad i vis`foir~ooiani epieki spsopficz~rs rod:ajen asereks pejetedo r~rohewani:. Upkraoasa za~ pe$a ioh Hranioe aw~ teer~ opieki nid~lnd$irie~~
a xi.o _ jak to ~ks~a arsaliea tpeh pedeta~eh po~t - teo- ` ri~ deiai.alnooi antonod.czne~, $aeadnioso rdnej ed ~rpehorania.
I n tyn pa~zede veepatkin aenaie nedna j~ jsdnoczeLnie truktowa jako dpaopplin poeranioang.
t~:4. H e t e r o 6 e n i o z n e f . i ~ w d n o 1 1 ..
t o 8 t r e o i p e d a a s 6 1 k i o p i s k n o : s j
Tak najoQblniej okreiona pededo611oa epiekuesa :wwiera wi~o w awyn zafa~eeie trzp podataw~ows, wpodrbniaj~ee si oa~~oi ~lctadowe. ?Iona to pr$edetaili na~at~pn ja~,oe : ,
460
aiaj~rpsa~iej zaunacza ai~ tu odrgbno i swoistob tsorii
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.