IWONA PRAKTYKI 5-6 jagna 3kl Iwona Jurczyk Konspekt lekcji języka polskiego dla 3 klasy liceum ogólnokształcącego...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.

Temat: Jagna Borynowa - oskarżenie i obrona.
Czas: 90 minut
Cele lekcji: refleksja nad relatywizmem ocen; inspirowanie do dyskusji nad hierarchiÄ… wartoÅ›ci ćwiczenie umiejÄ™tnoÅ›ci wnioskowania i uogólniania; wnikliwe czytanie tekstu; umiejÄ™tność gromadzenia argumentów; ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci poprawnego konstruowania przemówienia. Pomoce i Å›rodki dydaktyczne: fragment filmu J. Rybkowskiego "ChÅ‚opi" szary papier kolorowe karteczki samoprzylepne pisaki, SÅ‚ownik jÄ™zyka polskiego, red. W. Doroszewski Metody:a. problemowa, elementy dyskusji, praca w grupie - metaplan, praca z tekstem. Tok lekcji: Emisja fragmentu filmu J. Rybkowskiego "ChÅ‚opi" - sÄ…d gromady, wywiezienie Jagny. Dyskusja na temat oglÄ…danej sceny, zwrócenie uwagi na postawÄ™ Antka- Z gromady jestem i z gromadÄ… trzymam. Dyskusja; metalan Metaplan - podziaÅ‚ na grupy; przypomnienie zasad pracy w grupie.I-sza chmurka:Dlaczego Jagna nie znalazÅ‚a zrozumienia w swoim Å›rodowisku?II-ga chmurka:Jaka jest?III-cia chmurka:Jaka powinna być? IV-ta chmurka:Dlaczego tak nie jest?- Gromadzenie argumentów - formuÅ‚owanie wniosków czÄ…stkowych Prezentacja. FormuÅ‚owanie i zapis wniosków koÅ„cowych - Co my moglibyÅ›my zrobić w tej sytuacji? Podsumowanie lekcji. Przypomnienie definicji przemówienia (wg SÅ‚ownika jÄ™zyka polskiego) oraz cech dobrego przemówienia w oparciu o dotychczasowÄ… wiedzÄ™, Zadanie domowe:W oparciu o zebrane argumenty napisz mowÄ™ obroÅ„czÄ… lub oskarżycielskÄ… Jagny Paczesiównej pamiÄ™tajÄ…c o zasadach dobrego i przekonywujÄ…cego przemówienia. Literatura nauczyciela: Hutnikiewicz A., MÅ‚oda Polska, PWN, Warszawa 2008. Kubiczek B., Metody aktywizujÄ…ce. Jak nauczyć uczniów uczenia siÄ™?, Warszawa 2005.  
WÄ…tki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak ciÄ™ zÅ‚apiÄ…, to znaczy, że oszukiwaÅ‚eÅ›. Jak nie, to znaczy, że posÅ‚użyÅ‚eÅ› siÄ™ odpowiedniÄ… taktykÄ….