Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
2).
Przygotowanie grafiki do animacji 1. Ustaw tekst w jednej linii lub dołącz tekst do ścieżki (zob. str. 264). lub Rysunek 29.2. Typy obiektów, które mogą być Utwórz metamorfozę lub dołącz metamorfozę Animacje oparte na warstwach animowane (kolejno od góry do dołu): tekst, do ścieżki (zob. str. 233). tekst na ścieżce, metamorfoza, metamorfoza na ścieżce, grupa obiektów oraz pędzle lub Zgrupuj pojedyncze obiekty w kolejności, w której mają się pojawić. lub Pędzle muszą być uwolnione i rozgrupowane tyle razy, ile to konieczne, aż każdy indywidualny symbol zostanie zaznaczony. Wtedy poszczególne symbole powinny zostać zgrupowane w jeden obiekt. Rysunek 29.3. Na warstwach niedrukowalnych (zakreślonych) znajduje się grafika widoczna podczas 2. Jeśli chcesz, by obiekt był widoczny trwania całej animacji w czasie trwania animacji, umieść grafikę na niedrukowalnej warstwie background (tło) (rysunek 29.3) (zob. str. 170). 355 Rozdział 29. Jedną z metod tworzenia animacji Flash jest umieszczenie obiektów na ich warstwach w taki sposób, że każda z nich działa jak klatka filmu. Chociaż można ręcznie umieszczać każdy obiekt na jego własnej warstwie, znacznie łatwiej wykonywać to automatycznie. Tworzenie sekwencji animowanej przy u yciu warstw Rysunek 29.4. Okno dialogowe Release to Layers 1. umożliwia ustalenie, jak obiekty będą animowane Zaznacz grafikę, która ma być animowana. 2. Z głównego menu wybierz polecenie Xtras> Animate>Release to Layers. Pojawi się okno dialogowe Release to Layers (rysunek 29.4). 3. Użyj menu Animate, by wybrać jedną z opcji: Õ Sequence rozkłada obiekty do kolejnych warstw. Õ Build tworzy efekt stosu przez kopiowanie obiektów po kolei do poszczególnych warstw. Õ Drop kopiuje obiekty do wszystkich warstw, ale omija jeden obiekt w kolejności z każdej warstwy. Rysunek 29.5. Po zastosowaniu polecenia Õ Trail kopiuje i uwalnia obiekty do podanej Release to Layers (prawy rysunek) przez ciebie liczby warstw. Obiekty są zostaną utworzone nowe warstwy kopiowane do określonej liczby warstw. 4. Jeśli wybrałeś Trail, użyj pola tekstowego Trail by, aby ustalić liczbę warstw, Dostępne rodzaje animacji na których obiekt zostanie skopiowany. Animacje oparte na warstwach Cztery różne rodzaje animacji 5. Jeśli jest taka potrzeba, wybierz opcję do wyboru tworzą różne efekty filmowe. Reverse Direction, by uwalniać obiekty · Sequence tworzy animację, w której w odwrotnej kolejności i animować jednocześnie pojawia się tylko jeden sekwencję w przeciwnym kierunku. element. 6. Zaznacz Use Existing Layers, by uwalniać · Build dodaje nowy element obiekty do istniejących warstw począwszy do poprzedniego. od aktywnej. · Drop tworzy efekt spadania nowego ü elementu. Usuń zaznaczenie opcji Use Existing Layers, aby tworzyć nowe warstwy dla obiektów, · Trail pokazuje nowe elementy po zniknięciu poprzednich. które są uwalniane. 7. Jeśli została wybrana Use Existing Layers, możesz także zaznaczyć Send to Back, by uwalniać obiekty na spód stosu. 8. Kliknij OK. Obiekty pojawią się na nowych warstwach (rysunek 29.5). 356 Animacje Flash Tworzenie animacji opartych na stronach Aby tworzyć animacje, nie musisz ograniczać się tylko do pracy z warstwami. Możesz użyć stron dokumentu jako poszczególnych klatek animacji. Zysk wynikający z zastosowania tej metody jest taki, że podczas pracy można łatwo wyobrazić sobie animację. Rysunek 29.6. Możesz użyć poszczególnych stron, Rczne tworzenie animacji by ułożyć animację 1. Utwórz na stronie grafikę dla pierwszej klatki. 2. Skopiuj stronę i zmodyfikuj na niej grafikę. 3. Kontynuuj kopiowanie stron i modyfikowanie grafiki. Każda strona dokumentu staje się klatką animacji (rysunek 29.6). Możesz wtedy Animacje oparte na stronach wyeksportować plik jako animację. (Na str. 364 przedstawiono etapy eksportowania pliku do filmu SWF.) Zastosowanie stron wzorcowych do tworzenia animacji 1. Utwórz stronę wzorcową lub strony, które zawierają grafikę. 2. Utwórz tyle stron podrzędnych (child pages) opartych na tych stronach wzorcowych, ile Rysunek 29.7. Wspólne elementy na przedstawionych potrzeba (rysunek 29.7). stronach pochodzą za strony wzorcowej 3. Dodaj poszczególne elementy do każdej ze stron. lub Użyj polecenia Release child page z menu palety Document inspector. Obiekty na stronie zostaną uwolnione ze stron wzorcowych (zob. rozdział 4., „Praca ze stronami”). 4. Zaznaczaj i modyfikuj poszczególne elementy na stronach. 357 Rozdział 29. Animacje oparte na stronach i warstwach Można wreszcie tworzyć animacje z zastosowaniem i stron i warstw jako klatek animacji (rysunek 29.8). Strony działają jako różne sceny, do których przeskakujesz, podczas gdy warstwy odgrywają rolę klatek. Tworzenie filmów opartych na stronach i warstwach 1. Umieść elementy pierwszej sceny na pierwszej stronie. ü Aby obiekty były widoczne podczas trwania całej sceny, umieść je na niedrukowalnej warstwie. 2. Elementy klatek umieść na poszczególnych warstwach. Będą się one zmieniać podczas trwania sceny. 3. Elementy dla następnej sceny ulokuj na kolejnej stronie. 4. Elementy klatek umieść na poszczególnych warstwach. Będą się one zmieniać podczas trwania sceny. ü Obiekty umieszczone na warstwach są widoczne tylko na aktualnie wyświetlonej Rysunek 29.8. Przykład tworzenia animacji stronie. Jedna warstwa może więc zawierać przy użyciu zarówno stron, jak i warstw klatki dla różnych scen.
|
Wątki
|