tekstu na ścieżkach, grup i pędzli do sekwencji animowanych (rysunek 29...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
2).
Przygotowanie grafiki do animacji
1. Ustaw tekst w jednej linii lub dołącz tekst
do ścieżki (zob. str. 264).
lub
Rysunek 29.2. Typy obiektów, które mogą być
Utwórz metamorfozę lub dołącz metamorfozę
Animacje oparte na warstwach
animowane (kolejno od góry do dołu): tekst,
do ścieżki (zob. str. 233).
tekst na ścieżce, metamorfoza, metamorfoza
na ścieżce, grupa obiektów oraz pędzle
lub
Zgrupuj pojedyncze obiekty w kolejności,
w której mają się pojawić.
lub
Pędzle muszą być uwolnione i rozgrupowane
tyle razy, ile to konieczne, aż każdy
indywidualny symbol zostanie zaznaczony.
Wtedy poszczególne symbole powinny zostać
zgrupowane w jeden obiekt.
Rysunek 29.3. Na warstwach niedrukowalnych
(zakreślonych) znajduje się grafika widoczna podczas 2. Jeśli chcesz, by obiekt był widoczny
trwania całej animacji
w czasie trwania animacji, umieść grafikę
na niedrukowalnej warstwie background
(tło) (rysunek 29.3) (zob. str. 170).
355
Rozdział 29.
Jedną z metod tworzenia animacji Flash jest
umieszczenie obiektów na ich warstwach w taki
sposób, że każda z nich działa jak klatka filmu.
Chociaż można ręcznie umieszczać każdy obiekt
na jego własnej warstwie, znacznie łatwiej
wykonywać to automatycznie.
Tworzenie sekwencji animowanej
przy u yciu warstw
Rysunek 29.4. Okno dialogowe Release to Layers
1.
umożliwia ustalenie, jak obiekty będą animowane Zaznacz grafikę, która ma być animowana.
2. Z głównego menu wybierz polecenie Xtras>
Animate>Release to Layers. Pojawi się okno
dialogowe Release to Layers (rysunek 29.4).
3. Użyj menu Animate, by wybrać jedną z opcji:
Õ Sequence rozkłada obiekty do kolejnych
warstw.
Õ Build tworzy efekt stosu przez
kopiowanie obiektów po kolei do
poszczególnych warstw.
Õ Drop kopiuje obiekty do wszystkich
warstw, ale omija jeden obiekt
w kolejności z każdej warstwy.
Rysunek 29.5. Po zastosowaniu polecenia
Õ Trail kopiuje i uwalnia obiekty do podanej
Release to Layers (prawy rysunek)
przez ciebie liczby warstw. Obiekty są
zostaną utworzone nowe warstwy
kopiowane do określonej liczby warstw.
4. Jeśli wybrałeś Trail, użyj pola tekstowego
Trail by, aby ustalić liczbę warstw,
Dostępne rodzaje animacji
na których obiekt zostanie skopiowany.
Animacje oparte na warstwach
Cztery różne rodzaje animacji
5. Jeśli jest taka potrzeba, wybierz opcję
do wyboru tworzą różne efekty filmowe.
Reverse Direction, by uwalniać obiekty
· Sequence tworzy animację, w której
w odwrotnej kolejności i animować
jednocześnie pojawia się tylko jeden
sekwencję w przeciwnym kierunku.
element.
6. Zaznacz Use Existing Layers, by uwalniać
· Build dodaje nowy element
obiekty do istniejących warstw począwszy
do poprzedniego.
od aktywnej.
· Drop tworzy efekt spadania nowego
ü
elementu.
Usuń zaznaczenie opcji Use Existing Layers,
aby tworzyć nowe warstwy dla obiektów,
· Trail pokazuje nowe elementy
po zniknięciu poprzednich.
które są uwalniane.
7. Jeśli została wybrana Use Existing Layers,
możesz także zaznaczyć Send to Back,
by uwalniać obiekty na spód stosu.
8. Kliknij OK. Obiekty pojawią się na nowych
warstwach (rysunek 29.5).
356
Animacje Flash
Tworzenie animacji
opartych na stronach
Aby tworzyć animacje, nie musisz ograniczać
się tylko do pracy z warstwami. Możesz użyć
stron dokumentu jako poszczególnych klatek
animacji. Zysk wynikający z zastosowania tej
metody jest taki, że podczas pracy można łatwo
wyobrazić sobie animację.
Rysunek 29.6. Możesz użyć poszczególnych stron, Rczne tworzenie animacji
by ułożyć animację
1. Utwórz na stronie grafikę dla pierwszej klatki.
2. Skopiuj stronę i zmodyfikuj na niej grafikę.
3. Kontynuuj kopiowanie stron i modyfikowanie
grafiki. Każda strona dokumentu staje się
klatką animacji (rysunek 29.6). Możesz wtedy
Animacje oparte na stronach
wyeksportować plik jako animację.
(Na str. 364 przedstawiono etapy
eksportowania pliku do filmu SWF.)
Zastosowanie stron wzorcowych
do tworzenia animacji
1. Utwórz stronę wzorcową lub strony, które
zawierają grafikę.
2. Utwórz tyle stron podrzędnych (child pages)
opartych na tych stronach wzorcowych, ile
Rysunek 29.7. Wspólne elementy na przedstawionych potrzeba (rysunek 29.7).
stronach pochodzą za strony wzorcowej
3. Dodaj poszczególne elementy do każdej
ze stron.
lub
Użyj polecenia Release child page z menu
palety Document inspector. Obiekty
na stronie zostaną uwolnione ze stron
wzorcowych (zob. rozdział 4., „Praca
ze stronami”).
4. Zaznaczaj i modyfikuj poszczególne elementy
na stronach.
357
Rozdział 29.
Animacje oparte na stronach
i warstwach
Można wreszcie tworzyć animacje
z zastosowaniem i stron i warstw jako klatek
animacji (rysunek 29.8). Strony działają jako
różne sceny, do których przeskakujesz, podczas
gdy warstwy odgrywają rolę klatek.
Tworzenie filmów
opartych na stronach i warstwach
1. Umieść elementy pierwszej sceny na pierwszej stronie.
ü Aby obiekty były widoczne podczas trwania
całej sceny, umieść je na niedrukowalnej
warstwie.
2. Elementy klatek umieść na poszczególnych
warstwach. Będą się one zmieniać podczas
trwania sceny.
3. Elementy dla następnej sceny ulokuj
na kolejnej stronie.
4. Elementy klatek umieść na poszczególnych
warstwach. Będą się one zmieniać podczas
trwania sceny.
ü Obiekty umieszczone na warstwach są
widoczne tylko na aktualnie wyświetlonej
Rysunek 29.8. Przykład tworzenia animacji
stronie. Jedna warstwa może więc zawierać
przy użyciu zarówno stron, jak i warstw
klatki dla różnych scen.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.