tego i my wzięliśmy świecę z półki i włożyliśmy ją do naszego koszyka! Jej powierzchnię pokrywały symbole szczęścia – czterolistne...

Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.
Były tam też rysunki pierścionków z
diamentem, futer (w Teksasie?) i nowych lśniących limuzyn.
Nagle pojęliśmy, że ta świeca rzeczywiście zadziała! Trzeba ją tylko zapalić i wpatrując się w
płomień, pomyśleć o rzeczach, których się pragnie... i wszystko się ziści. “Świeca szczęścia, która
przyciąga pieniądze" – to nic innego jak połączenie mechanizmu wyzwalającego i czynności
wyznaczania celów. Jak większość talizmanów świeca działa, zwłaszcza wtedy, kiedy skłonisz ją do
działania. Stanowi ona jakby punkt oparcia, wyrzutnię ku pozytywnym oczekiwaniom, która skieruje
człowieka w stronę sukcesu – a to zjawisko można już wyjaśniać w kategoriach naukowych!
Szczęśliwy garnitur
Drobiazgów przynoszących szczęście używają wszyscy, nawet poważni ludzie świata biznesu i
przemysłu. Maskotki bywają rozmaite: do bardziej popularnych należą zajęcze łapki, monety
szczęścia, medaliony i kieszonkowe bibeloty. Czasami za przedmiot przynoszący szczęście uznaje się
także jakąś część garderoby.
Na seminarium “Magia koloru" (prowadzonym przez Judi) słuchacze dowiadują się, jaki wpływ na
reakcje ludzkie mogą mieć barwy ich ubrań. Omawiając to zagadnienie z Jamesem Clarkiem, jednym
z najbardziej skutecznych sprzedawców w kraju, stwierdziliśmy, iż podważa on jedną z ogólnie
przyjętych tez – że kolor brązowy nie jest wskazany dla osób zajmujących się handlem.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Johna T. Molloya i opisanymi w jego ksi ążce
Dressfor Success, brąz jest kolorem noszonym przez służbę. Molloy przestrzega ponadto, że prawie
każdy ignoruje rady pochodzące od osoby ubranej na brązowo.
Nasz przyjaciel Jim zapewnił, że taka opinia jest całkowicie niesłuszna. On na przykład, kiedy
idzie na ważne spotkanie lub ma przeprowadzić większą transakcję, wkłada brązowy garnitur. Nazywa
go “szczęśliwym garniturem", ponieważ prawie zawsze, gdy ma go na sobie, udaje mu się dokonać
sprzedaży. Dowiedzieliśmy się, że tego dnia, kiedy po raz pierwszy włożył na siebie to szyte na miarę
ubranie, umówił się na następny dzień na spotkanie, które miało zaowocować poważną transakcją
handlową. Oczywiście poszedł na to spotkanie w nowym garniturze. Wyglądał w nim wspaniale i tak
też się czuł. Jak wiadomo, w uszytym na miarę ubraniu człowiek czuje się zupełnie inaczej niż w tym
kupionym w sklepie. Tego dnia Jim czuł się bogaty, pewny siebie i przebojowy.
Nowy garnitur skierował jego myślenie ku pozytywnym informacjom przechowywanym w banku
pamięci. Z łatwością przypomniał sobie wszystkie sukcesy z przeszłości. Mówił tylko to, co należało
powiedzieć, i w rezultacie dokonał największej sprzedaży w całej swojej karierze. Od tego czasu
brązowy garnitur stał się dla niego bodźcem wyzwalającym pozytywne zdarzenia, pobudzającym
pozytywne myśli, które prowadziły Jima do katalogu z pomyślnymi danymi. Garnitur, bez względu na
kolor, stał się pozytywnym wyzwalaczem sukcesu. Kolor brązowy znalazł się teraz w zasięgu strefy
komfortu Jima, czuł się w tym garniturze świetnie... stał się on jego szczęśliwym garniturem.
I tak jak Jim przypadkowo stworzył pozytywny mechanizm wyzwalający, tak ty możesz w
przemyślany sposób stworzyć własny talizman szczęścia, studiując i stosując w praktyce zasady
konstruowania mechanizmów wyzwalających.
A oto jakie zakończenie do historii brązowego garnituru dopisały najnowsze badania. W ostatnim
wydaniu NEW Dress for Success Molloy donosi, że noszenie brązowych garniturów w kręgach
biznesu uważa się za sprzyjające sukcesom. Molloy sądzi, iż taka zmiana poglądów nastąpiła
wówczas, gdy byty prezydent Reagan zaczął nosić garnitury w tym kolorze.
Czym jest mechanizm wyzwalający?
W poprzednich rozdziałach omawialiśmy gotowe mechanizmy wyzwalające, takie jak technika
ściskania kciuka, technika pocierania kciuka, technika natychmiastowej zmiany postawy czy technika
konstruowania scenariusza. W tym rozdziale szczegółowo opiszemy istotę mechanizmu
wyzwalającego i sposób, w jaki możesz uruchamiać specjalne mechanizmy przeznaczone do
rozwiązywania osobistych problemów.
DEFINICJA: Mechanizm wyzwalający jest to gest, dźwięk lub sytuacja, które inicjują, pobudzają
czy wywołują pożądane działanie, emocję lub uwarunkowaną reakcję. Znaczy to, że mechanizm
wyzwalający oznacza w twoim mózgu równość: A = B, czyli że kiedy występuje określony bodziec –
automatycznie pojawia się określona, odpowiadająca mu reakcja.
Zewsząd otaczają nas wyzwalacze wizualne, akustyczne i dotykowe – od prostego znaku “stop"
począwszy, na krzyku dziecka i miękkości jedwabiu kończąc. Na każdy z nich reagujemy
automatycznie.
Agencje reklamowe warunkują zachowania ludzkie za pomocą bodźców słownych i wizualnych.
Najprostsze zdanie można zaprogramować tak, by wywoływało reakcję. Jesteśmy więc programowani,
podobnie jak psy Pawłowa.
W eksperymentach Pawłowa za każdym razem, gdy karmiono psa, odzywał się dźwięk dzwonka,
tym samym dzwonienie było nierozerwalnie związane z porą posiłku. Po krótkim okresie takiego
warunkowania dźwięk dzwonka, któremu nie towarzyszyło podawanie pokarmu, wystarczał, by pies
zaczynał wydzielać soki trawienne.
Zbadamy teraz, w jaki sposób mechanizm wyzwalający może wtoczyć dzwonek, który z kolei
uruchomi twój program sukcesu.
Wyzwalacze samoniszczące
Wyzwalacze mogą być zarówno negatywne, jak i pozytywne. Dokuczliwe drobnostki często
wywołują prawdziwy gniew. Co więcej, w przypadku stresu, napięcia, niewłaściwego odżywiania i
braku odpoczynku najmniejszy gest lub słowo mogą wysadzić korek powstrzymujący gromadzącą się
w tobie złości
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Jak cię złapią, to znaczy, że oszukiwałeś. Jak nie, to znaczy, że posłużyłeś się odpowiednią taktyką.